Следвай ни в:

HR кампания - Employer branding

Case Study

Компанията

Компанията е лидер в своя бранш от над 10 години. Няколкократно е печелила престижната награда “Любима марка на българския потребител”, което само по себе си е доказателство за лидерство на компанията в своя сектор. Присъства на територията на цялата страна, със собствени обекти.

Предизвикателството

Поради задълбочаваща се криза с качествени служители, компанията се обърна към екипа на ОРМ.БГ за провеждането на кампания, която да покаже положителните и добрите черти като работодател. Самата компания е имала проблеми в миналото, като през годините не е правила нищо за подобряване на имиджа си като работодател. Проблеми, които са се дължали на липса на професионалисти в HR отдела и липса на ясна политика при управлението на персонала.
Описаните по-горе проблеми са предизвикали създаването на негативни коментари в Интернет пространството, в специализираните сайтове за ревюта за работодатели, както и от части в социалните мрежи. В следствие на натрупаните негативни коментари и мнения, компанията се е изправила пред предизвикателството все по-трудно да намира качествени служители за свободните работни позиции.

Решението

Първото нещо, което екипа на ОРМ.БГ направи бе да разбере и да се запознае каква е текущата политика по отношение на служителите. Какви условия на труд предоставя работодателя, какви са предимствата да работиш в компанията пред останалите в бранша, какво е отношението на мениджмънта към служителите.
След това създадохме стратегия за присъствие на бранда и компанията като цяло в Интернет пространството. Създадохме няколко документа, под формата на политика на компанията, с която запознахме мениджмънта и ръководителите по райони.
Започнахме кампания по създаване на положително съдържание, което да покаже предимствата и положителните моменти за служителите, които работеха в компанията.
Успяхме да модерираме и създадем положителни мнения в сайтовете за ревюта на работодатели, като в същото време стартирахме кампания с блогърите, с които си партнираме. Положителните материали, които създадоха се оптимизираха за Google.bg и след 4 месечна работа се позиционираха на топ места при търсения в търсачката, по ключови думи свързани с компанията + заплата/условия на труд/ниво на заплащане и други.
Негативните публикации замениха своето място с позитивини, което допълнително допринесе за подобряване на имиджа и репутацията на компанията.

Постижения

След активна 6 месечна кампания, имаме следните постижения:

  • създаване на положителен имидж като работодател;
  • по-лесно намиране на кандидати за свободните работни позиции;
  • пряко влияние у кандидатите за работа при вземане на решение за започване на кариера в компанията;
  • над 90% заети места в топ 30 на Google.bg с положителни материали, при търсене на информация за условия на труд и възнаграждения в компанията;
  • подобрено представяне и репутация в сайтовете за мнения за работодатели.

Снимки към проекта

Информация за проекта

политика на поведение

публикации

положителни резултата

критерия за успеваемост