Успешен дигитален маркетинг през 2014, следвайки 6 топтенденции

Нова година – нов късмет. И макар че почти 3 месеца ни делят от 2014 г., хубаво е да сме подготвени още отсега за предизвикателствата, пред които ще бъде изправен онлайн маркетингът.

1. Интерактивно ориентирано съдържание преди всичко

Тъй като интернет аудиторията е всекидневно „облъчвана“ от реклами, платени публикации, светещи банери и пр., жизненоважно за успешното бизнес послание през 2014 г. ще бъде достъпното и лесно възприеманото. Неслучайно Buzzfeed и Pinterest набират лавинообразна популярност: те предоставят на потребителите възможност за интерактивно ориентирано съдържание.

Така например се наблюдава следната тенденция при най-харесваните, споделяни и коментирани блог публикации: интересно изображение „прекъсва“ текстовото съдържание на точното място, в точното време. Инфографиките са друг успешен пример за умелото комбиниране и интерактивно поднасяне на качествена информация: стандартна статистика или данни от изследване, но представени с помощта на максимум изображения и минимум текст.

2. Смело и атака на социалните мрежи

До съвсем скоро бизнес присъствието в социалните мрежи се свеждаше до активност във Facebook, LinkedIn и Twitter. Към днешна дата обаче социалните мрежи сякаш се множат всеки ден, подканвайки големите имена да взаимодействат с аудиторията по всевъзможни канали и начини.

Така например Pinterest, Google+, Tumblr и Instagram вече са предпочитани платформи за комуникация, предоставяйки възможност за генериране и публикуване на съдържание в различни медийни форми, ангажирайки потребителите повече от всякога чрез множество канали.

Следствие от тази тенденция успешният бизнес през 2014 г. трябва да експериментира с различните социални мрежи, за да достигне до максимум потенциални клиенти, за които, от друга страна, е много по-лесно да разпознаят онлайн активния бранд, отколкото пасивния.

3. Тяхно величество смарт телефонът и таблетът

Според списание „Форбс“ до 2017 г. 87% от продажбите на свързващи устройства ще бъдат реализирани за таблети и „умни“ телефони. Широкото и бързорастящо потребление на тези устройства налага тенденцията за създаване на съдържание, достъпно за тях. С други думи, говорим за предоставяне на алтернативна мобилна версия на сайта или за т.нар. „респонсив дизайн“, който автоматично се адаптира към съответното устройство.

Така че ако все още сайтът ви не е достъпен за въпросните устройства, навечерието на 2014 г. е крайният срок. В противен случай лесно може да загубите клиенти, които ще се преориентират към вашите находчиви конкуренти, възползвали се вече от „миграцията“ от настолни и преносими компютри към смарт телефони и таблети.

4. По-малкото ще значи повече

Когато чуете Apple или Google, кое е първото нещо, което изплува в съзнанието ви? Семпло, семпло и пак семпло. Логото, посланията, дизайнът… изобщо всичко, което дело на двата гиганта, се описва най-пълно и точно с думата „простота“. Голяма част от успеха и на Pinterest се дължи именно на чистата, подредена и минималистична естетика, която мрежата предлага на своите потребители.

Така че забравете за сложните и дълбокосмислени послания – потребителите възприемат най-добре опростените маркетингови съобщения.

5. Бисквитка?

Браузър бисквитките ще бъдат още по-любими на маркетолозите през следващата година, защото с тяхна помощ се проследяват интернет страници, които потребителите посещават. Така след като напусне даден сайт, продуктите или услугите, които той предлага, ще бъдат показвани отново и отново на потребителя под формата на реклами в различни уеб сайтове.

Тази техника е наистина ефективна. На сърфиращия му бива перманентно напомняно и марката остава в съзнанието му. В тази връзка психолози твърдят, че само по себе си излагането на дадена марка или лого създава разпознаваемост и близост, които, от своя страна, водят до доверие и влияят положително върху потребителя и неговата склонност да направи покупка.

Дори покупката да не е налице веднага, тази инвестиция има всички шансове да се отплати в дългосрочен план.

6. Качествено и уникално съдържание преди всичко

Когато говорим за оптимизиране на съдържанието, никога не се знае знае ли се. И все пак, увличащото, интересно и уникално съдържание продължава да бъде „на мода“ и през 2014 г.. Колкото повече ви споделят, одобряват и  коментират онлайн потребителите, толкова повече ще ви „харесва“ Google. А за да стимулирате интернет аудиторията да взаимодейства непрестанно със съдържанието в сайта ви, не забравяйте за т.нар. “social share plugins”.

Най-важното: бъдете смели и експериментирайте, защото когато говорим за онлайн маркетинг, тенденциите днес утре вече са добри практики от миналото.

Един коментар

  1. Димитър Георгиев-Бико Says Отговор

    Интересно сте ги подредили нещата, но мисля можеше малко повече конкретика да се вкара 🙂

Остави мнение